Hälsofanatiker, för en stund.

Ikväll var jag och Janna ute på långpromenad. Det skulle först bara vara promenad med lite skitsnack och sådär. Behövde ventilera hur jobbigt det känns att ha börjat jobba igen efter semestern och sånt.

Promenaden började lugnt utanför Janna med en diskussion om hur vi ska sluta snusa. Vad motiverar oss, vad kan få det att kännas lite mindre vidrigt (för just nu kan jag typ börja gråta när jag tänker på att sluta)? Efter en stunds promenerande ökade vi dock takten, sedan såg vi elljusspåret. Någonstans där slog det nog slint i hjärnan på mig, från och med skylten var det inte längre promenad utan träningspromenad.

Målet är en fast rumpa

Janna kämpar sig upp för backen.

Vi gick väl runt i typ en och en halv timma i hyfsat tempo, sedan avslutade vi med att stanna på ica. Jag var ju SJÄLVKLART sugen nå jävulskt på choklad, men stoppade mig själv. Slutar med att jag köper nå jävla fiberbröd (som var oväntat gott), tomater och en frukostyoghurt till imorgon. Så nu jävlar. Nu börjar hälsovågen. Jag har overkligt mycket energi nu för tiden (kanske för att jag sitter stilla på kontoret hela dagarna?) och det ska nyttjas till max.

Om några månader ska ni åter igen få se en ganska vältränad Malin, konditionsmässigt i alla fall. Just nu är det planen, men å andra sidan så ska ju jag på fest imorgon. Sånt som händer, jag är taggad på morgondagen! HELG! FEST!

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0