Ibland skrattar jag högt på jobbet...

När jag har rast brukar jag försöka ta del av vad som händer i världen. På kontor finns ju nämligen TIDNINGAR! Sånt som vi studenter oftast inte har råd med. Senast någon ringde för att sälja VK till mig lät det såhär:

-Malin

- Ja hej jag ringer från VK... bla bla bla... du har ju varit kund hos oss förut och nu undrar jag om du är intresserad av att vara det igen?

- Jag är student...

- Ja, men vi har ju studentpriser?

- Men i studentpriset ingår antagligen inte kläder och sprit?

 - Eh... näe?

- Nä, och då har jag inte råd.

När jag läser tidningen på jobbet har jag oftast ganska tråkigt. Men då och då hittar man något riktigt kul... Här kommer lite exempel:


Medlemmarna i Svenska Kyrkan vill se Jesus.



Jag menar inget illa med detta, men personen som skrev den här insändaren
lyckades få till en väldigt rolig rubrik.



I en facktiding för lärare hittade jag denna annons. Min reaktion var
"Shit vad jag skulle kunna shoppa då!"


Så kul kan man alltså ha ibland! När jag hittade dessa skrattade jag högt, ni vet så där så att hela fikarummet vänder sig om och funderar varför någon som sitter ensam skrattar hejdlöst. Det är tur att det finns tidningar, utan alla roliga ofullständiga satser i mäklarfirmornas annonser, skrattretande annonser och hysteriskt roliga insändare om "Rosornas krig" eller religion. Vad skulle man då glädjas över på rasten?

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0