Känslostormen en film kan orsaka...

Har just sett klart filmen Vildängel som jag skrev om förra veckan. Jag är helt skakis och har svårt att koncentrera mig just nu. Det är nog den bästa seriösa svenska filmen som gjorts. Den är bra i undervisningssyfte men den är också fantastiskt jävla vacker.

Har ni någonsin sett en film som får er att sväva på ett moln, på ett dåligt sätt. Det är en extrem tomhet, mycket tankar i huvudet, men det går inte att sortera ut någon specifik. Det är ungefär samma känsla som när man läst en serie romaner (typ Twilight) och när man har läst sista ordet infinner sig Den Stora Tomheten. Den Stora Tomheten är grotesk, men det som är bra med den är att man vet att filmen är fantastisk. Det är inte många filmer som kan ge mig den här känslan; en av de andra är Boondock Saints, en annan Donnie Darko. Jag kommer kanske inte kunna somna ikväll men det var det värt. Känner mig tom och lycklig på samma gång.

Ikväll har jag umgåtts med mig själv. Det behövdes nog för att hitta lugnet efter all stress idag på jobbet. For ut och sprang en vända också, det gick betydligt bättre än förra gången. Kändes skönt att stressa av och pressa kroppen lite.

Nu ska jag se på mitt löjliga tv-program och dricka vatten innan det är dags för att sova, ska nämligen försöka få overkligt mycket gjort på jobbet imorgon så att jag kanske till och med kan vara ledig på fredag. Det skulle vara skönt!

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0