Produktiv dag...

På vissa sätt i alla fall. Själva jobbet har gått ganska tungt idag, kändes verkligen som att dagen aldrig skulle ta slut.

Dagen har dock varit produktiv på ett annat sätt. Skrev en text på rasten som jag tror kan bli jättebra när jag bearbetat den lite till. Den kommer jag dock inte dela med mig av, inte på ett tag iallafall. Det finns inget värre än att visa upp något som inte är klart. Men jag kan ju alltid bjuda på en annan text som faktiskt är klar.

Vi var en hemlighet.
V i s k n i n g.
Över daggtäckta bad,
en morgon.
Vi var imma på,
ett fönster en natt.
En idé ingen trodde på,
en väg vi inte vågade gå.
Vi var en annan tideräkning.
En annan rytm.
En annan basgång.
Vår musik var en viskning,
i ett fjärran land.

Minns inte riktigt varför jag skrev den eller vad jag tänkte på, men jag tycker att den blev ganska bra ändå.

Ikväll är det städning som gäller, kanske en joggingtur nu när det är bra väder. Egentligen vill jag hitta på något mer socialt, men vet inte vem som orkar. Jag vill typ spela brännboll eller fotboll eller biljard eller någon liknande aktivitet. Men å andra sidan, skulle kunna tänka mig att bara hänga också. Ja, ibland är det så. Nu ska jag snöra in en lasange i ugnen och ta av mig lite kläder... man är mycket gladare när man är halvnaken.

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0