Varför är jag vaken?

Jag kan inte ens själv förstå vad jag gör vaken. Var på möte ikväll, kom hem vid sju och sen var plötsligt klockan tjugo i tolv. Imorgon börjar jag jobba klockan åtta. Jag tror tyvärr inte att det räknas att jag inte vill.

Tänkte i alla fall skriva lite om vad som händer i mitt liv just nu, hoppas att det kan intressera någon en stund.

Just nu jobbar jag och sliter, har tre olika jobb i sommar och på fredag avslutar jag jobb nummer två. Så varje morgon är jag vaken klockan halv 7. Jag är ändå lite imponerad, har inte försovit mig en enda dag på det här jobbet ännu. Det skulle vara katastrofalt. Min chef skulle säkert bli lite irriterad, jag skulle få skämmas och slutligen så skulle jag få sitta kvar i  all evighet på jobbet på kvällen.

Imorse vaknade jag iallafall och kände mig otroligt seg. Man skulle helt enkelt kunna säga att jag verkligen inte ville kliva upp. Som många andra tjejer blir jag piggare av att känna mig söt, så jag drog på mig en skjortklänning över jeansen. Kan tycka att det är synd ibland att man inte kan vara så fri i sin klädsel när man jobbar. Det skulle ju kunna bli uppror om jag dök upp på jobbet i kort kjol, mycket för att jag är en av dom yngsta tjejerna som jobbar där. 

Hursomhelst, jag släpade mig iväg till jobbet och cykelturen på cirka fem minuter kändes lång. Men någonstans på vägen växlade mitt humör... kanske var det att någon bra låt spelades i hörlurarna, kanske var det dofterna av avgaserna vid övergångsstället vid E4, jag vet inte. Men någonting hände och sedan var jag som solskenet själv större delen av dagen. Gick runt och sjöng på Bonnie Tyler - It's a heartache, har trallat på den mycket på sista tiden. Jag tror att det beror på att Bonnie Tyler har en otroligt häftig röst. Nirvanas låt Heart-shaped box har varit en favorit i hörlurarna idag, jag har dock insett att det är en sexlåt (kanske inte om man läser texten men ändå).

Ikväll har jag roat mig med att vara på möte, hört med brorsan och hans tjej hur det gick på ultraljudet (Anna-Vera/Georg mår bra) och pratat en stund med syrran och hennes kille. Sen fastnade jag vid datorn. Nu tänkte jag återgå till att vara lilla solskenet innan jag somnar så att jag får drömma om något vackert så att jag slipper drabbas av migrän eller annat ont imorgon.

Men först kanske jag skulle ta och äta någonting. Glömde i all stress att äta middag. Fy mig!

Sov gott!
/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0