Praktik och livet i en resväska.

Nu var det minsann ett tag sedan jag skrev sist igen. Jag tror att det mest beror på att jag för tillfället lever till stor del i en resväska. Det är ju nämligen så att jag har praktik just nu. Det betyder att jag några veckor framöver är ute på skola och leker lärare. Detta innebär också att jag till stor del bor hos Tobias för att:

1. Det är mysigt.
2. Det är lättare att ta sig upp på morgonen när man har nån som puttar en ur sängen.
3. Det tar typ fem minuter att gå till praktiken härifrån till skillnad från 30 minuter buss från mig.

Idag har Ivana i min klass och jag haft våra första lektioner med klassen. Första lektionen gick bra tycker jag, andra skulle väl ha kunnat gå lite bättre. Men det är ju därför vi är där, för att träna. Jag räknar med att allt kommer att gå mycket bättre imorgon.

Idag har det snöat! Det började när vi hade lektion och jag såg hur det snöade genom fönstret bakom ryggen på eleverna. Mina elever satt då och läste, men jag funderade ändå ett antal gånger på att avbryta dem för att be dem titta ut. Mitt leende var nog rätt barnsligt. Snö gör mig lycklig. Just därför längtar jag tills nästa helg då Tobbe och jag ska fara till Skellefteå och hälsa på min släkt och hans föräldrar. Hoppas bara att det finns mer snö där!

Jag försöker inspireras av hur ego en person i min närhet är och lägger därför ut denna egobild från i somras. Men mest lägger jag ut den för att poängtera hur jävla snygg min skaljacka är och hur peppad jag är på att i snowboardbacken matcha den med hemmastickade tillbehör! Ses där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0