Skola, kärlek & lite jobb...

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Har väldigt mycket i skolan just nu och då hamnar bloggen i kläm. Jag lyckades ju nämligen kugga på lingvistiktentan även i svenska. Klantigt! Lingvistik är verkligen inte min grej. Men jag vet varför! Det är som matte i språk. Det rotmorfemet plus det affixet är lika med stammen. Sjukt irriterande. Detta ska i alla fall ordna sig på tisdag då det är omtenta.

Inte nog med att det är mycket i skolan. Jag är dessutom så pass kär att min hjärna liksom går på halvfart genom någon slags rosa dimma. Ni vet kanske hur det känns. Det är som att gå från en intelligent varelse till en amöba. Väldigt skönt ibland, men svårt när man måste fokusera på skolan och jobbet.

Snart börjar praktiken, det är ju en slags jobb. Men innan dess ska jag hinna göra något kort uppdrag åt kommunen som min kära mor tog på sig åt mig. Alltså, hon tackade ja, åt mig. Komiskt nog utan att jag hade sagt att jag ville ha det. Men ett jobb är ett jobb. Det ska jag tydligen göra mellan torsdag och söndag.

Idag ska mamma och jag på kreativitetsmässa på nolia. Ingen aning om vad det är, men mamma ville gå och jag tycker det lät som en mysig tur. Mamma ska få hjälpa mig med mitt nya stickningsprojekt snart också. Men vad det är är en hemlis. Idag ska jag också hjälpa Tobbes kompis Anna att komma igång med en mössa och sen ska vi iväg ett stort gäng och bowla. Det ska bli kul! Hoppas även att Anna-Vera får komma hem idag. Det skulle göra mig overkligt glad.

garnpåse

Kommentarer
Postat av: Marrs

Jag och Henrik var och bowlade i går. Hoppas det går bättre för dig i dag än vad det gick för mig i går


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0