Altanbygge och lite böcker...

Igår och idag har jag byggt altan... det är ganska jobbigt och ganska tråkigt. Jag brann otroligt många gånger på sand, gräs och brädor. Men det blev klart till slut iallafall! Här kommer en bild på hur det såg ut igår innan vi for hem.



Tänkte sedan fortsätta detta inlägg med att lista de böcker jag har på mitt skrivbord och betygssätta dem mellan 1-5 då 5 naturligtvis är toppbetyg.

Per Nilsson - Ett annat sätt att vara ung - 5+
Barack Obama - Min far hade en dröm - 3
Homeros - Illiaden och Odysséen - hihi, jag har inte läst dem än
George Orwell - Animal farm - Inte läst än
Mitch Albom - Tisdagarna med Morrie - 3
Zbigniew Kuklarz - Hjälp jag heter Zbigbiew - 4
Paulo Coelho - Alkemisten - ínte läst än
Jenny Downham - Innan jag dör - 3
Charles Dickens - Hard Times - 3
Harry Martinsson - Nässlorna blomma - 2
Per Nilsson - Hjärtans fröjd - 4 (hatade dock den i högstadiet)
Debbie Macomber - Susannahs trädgård - 1½
Per Nilsson - Anarkai - 5+
Arundhati Roy - The god of small things - 5+
Toni Maguire - Vår lilla hemlighet - 3
Adam Hochschild - Kung Leopolds vålnad - 3½
Marian Keyes - Angels - 4
Betty Mahmoody - Inte utan min dotter - 5+
Charlotte Brontë - Jane Eyre - 3½
Jane Austen - Pride and Prejudice - 5+
Ernest Hemingway - Den gamle och havet - 5
Jenny Lexhed - Det räcker inte med kärlek - 1
Grekisk litteratur dikter och prosa - inte börjat än
Carlos Ruiz Zafón - Vindens skugga - fick den häromdagen tillsammans med nästa
John Ajvide Lindqvist - Låt den rätte komma in - fick häromdagen

Undrar ni vad som är bra eller anus med någon av böckerna kan ni skriva en rad.

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0