Sluta snusa... Jag vill inte!

På måndag är det så dags att sluta snusa. Det framkallar såklart djup sorg. Jag började nämligen snusa när jag var femton... nu är jag tjugoett! Jag har snusat i typ 6 år. Jag har ju slutat förr, senast nyårsafton 2007/2008, det varade i tre månader, sen blev jag arg och köpte en snusdosa.

Mitt mest successful försök att sluta var iallafall när jag var 16-17 nåt. Jag slutade i 8 månader för att min dåvarande pojkvän tyckte att det var äckligt. Man var så söt och lättpåverkad när man var yngre (haha). Då slutade jag cold turkey och det gick bra. Nu några försök senare inser jag att det inte är någon bra idé att sluta utan hjälp eftersom jag troligen aldrig kommer försöka igen om jag misslyckas den här gången. Så jag ska ta hjälp av "läkemedel", plåster eller liknande. Dessutom har jag övertalat Janna att sluta med mig och Erika i klassen slutar också på måndag, så då har jag både någon som stöttar hemma och i skolan. Bättre än att sluta själv.

På måndag börjar iallafall helvetet. Så förlåt redan nu till alla er som kommer bli utsatta för min sorg och min vrede.

/Malin

Kommentarer
Postat av: Jonas

Man för önska lycka till!

2009-09-04 @ 01:08:38
URL: http://branstrom.blogg.se/
Postat av: Janna

We can do it!!

2009-09-04 @ 19:59:56
URL: http://bookoholic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0